Sunday, May 9, 2010

Bibir Angelina Jolie or Bibir Ayumi Hamasaki


Memang mimpi la nak dapat bibir cam Angelina Jolie sebab bibir aku jenis nipis. Lain la time tu allergy aku datang pas aku makan kerang rebus banyak2. Baru jadi kembang cam mulut Kak Angelina.

Sebab target nak mulut cam Kak Angelina tak dapat, so aku turun skit target aku. Aku pasang target nak mulut cam Ayumi Hamasaki. Hiihihihi...memang seswai sebab mulut dia jenis kecik n nipis. Pesen mulut orang Asia...

So, langkah pertama nak tiru mulut yang cantik dan sihat cam Ayumi...aku beli lipbalm. Kene rajin pakai lipbalm sebab bibir aku selalu kering. Member aku pernah bagi petua suro sapu marjerin aje kat bibir, tapi tak jalan. Tiap kali sapu, mesti aku jilat marjerin tu...Last2, aku gune marjerin tu wat sapu roti aje.
Tips kedua, banyak minum air dan kurangkan makanan yang masin sebab benda masin dan kurang minum air sebabkan bibir jadi kering.

Jangan selalu jilat bibir. Nanti bibir lagi senang jadi kering.

Gosok bibir guna berus gigi lama. Pas dah gosok tu, terus sapu lipbalm or vaseline.

Sapu perahan limau kat bibir sebelum tidur bagi membunuh kuman yang masih terlekat kat bibir.

Kurangkan minum minuman bergas sebab minuman ni ade mengandungi banyak asid dan mudah menyebabkan dehydration.

Cik Ayumi suka pkai lipgloss. So, kene cari balik lipgloss lame yang aku beli dan tak pernah pakai tu. Ntah kat mane la aku simpan....

4 comments:

  1. Yeker? kalo pakai lipstick tebal2 baru nampak best kot?hohohoho...

    ReplyDelete
  2. bila bibir sudah menawan, cuba lah maskara Revlon Double Twist!!! bulu mata melentik, macam babydolll!!!

    ReplyDelete
  3. pastu boh kicap + gula sket uhhhhhh kompom manis ..... silap channel ke hape haku neh??!!

    ReplyDelete

 

♥Lola is My Other Name♥ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template